Friday, June 3, 2011

Första titten

Här kommer mina första layouter med Mollys gästdesignerpaket. Jag har bestämt mig för att anta utmaningen hos www.shimelle.com som handlar om att få ut så många alster som möjligt ur ett begränsat antal produkter. Även månadens "Products you love"-kurs hos http://www.twopeasinabucket.com/ handlar om detta. Klokt både miljömässigt och ekonomiskt, dessutom en rolig utmaning att se vad kan göra med sina småbitar.

Min första layout är gjord utifrån denna sketch hos Shimelle. Jag stal även några idéer från Jen Jockisch "Snuggled up" i månadens Studio Calico galleri.



Material: papper, stickers och chipboard från serien Emma's shop från Crate paper. Dessutom October Afternoons nya Sprinklers mist i "Paper doily". Handla här! Jag fuskade lite och använde privata thickers (Studio Calico) och knappar (Basic Grey).
/Magdalena

No comments:

Post a Comment